Autor VasFMC był uprzejmy nie stworzyć poradnika dodawania maszyn. Postaram się pokrótce wyjaśnić jak taki plik można stworzyć, a raczej zbudować na podstawie któregoś z oryginalnych plików zamieszczonych w folderze Aircraft_Data w VasFMC.
Poniżej zawartość pliku A320.cfg wraz z objaśnieniami. Tam gdzie brakuje objaśnień, to po prostu nie wiem o co chodzi. :-)
- Nie twórz pliku od zera - zrób kopię istniejącego i zmień nazwę.
- Zmieniaj tylko wartości, które źle działają (zwykle tylko prędkości i masy)
astyle_min_flaps_retraction_factor=1.25
astyle_min_slats_retraction_factor=1.25
flap_max_speed_list_kts=350,230,215,200,185,177
- 350 - prędkość maksymalna maszyny, a następnie maksymalne prędkości dla klap zgodnie z plikiem aircraft.cfg (dla Airbusa 1F, 1, 2, 3, 4)
flap_min_selectable_speed_factor_list=1.28,1.23,1.13,1.13,1.13,1.13
- mnożnik prędkości przy której można włączyć dany poziom klap (chyba)
flap_stall_speed_map=0:min(35000,115)max(80000,174);1:min(35000,95)max(80000,145);2:min(35000,90)max(80000,132);3:min(35000,85)max(80000,128);4:min(35000,84)max(80000,126);5:min(35000,82)max(80000,124);
- prędkość przeciągnięcia w zależnośći od klap i masy. Trochę to pokręcone, więc zachowaj szczególną ostrożność. Jeden przecinek za dużo i wszystko przestanie działać.
- 0:min(35000,115)max(80000,174); oznacza: klapy 0, przy masie 35000 kg - 115kt, przy masie 80000 kg - 174kt
- żeby zmienić te dane trzeba znać masę pustej maszyny (35000), MTOW i dodać kilka ton (80000) oraz odpowiednie prędkości przeciągnięcia (najlepiej z dokumentacji)
max_egt_temp_degrees=950
- maksymalna temperatura EGT
max_gear_extend_altitude=25000
- maksymalna wysokość z wyciągniętym podwoziem
max_gear_extend_mach=0.67
- maksymalna prędkość wyciągania podwozia Mach
max_gear_extend_speed=250
- maksymalna prędkość wyciągania podwozia IAS
max_gear_extended_speed=280
- maksymalna prędkość z wyciągniętym podwoziem
max_gear_retract_speed=220
- maksymalna prędkość chowania podwozia
max_landing_weight_kg=64500
- MLW w kg
max_n1_percent=104
- maksymalny N1 (lepiej nie zmieniać)
max_speed_kts=350
- maksymalna prędkość (patrz prędkości dla klap!)
max_speed_mach=0.82
- maksymalna prędkość Mach
max_takeoff_weight_kg=77000
- MTOW
max_zero_fuel_weight_kg=61000
- MZFW
name=A320
- nazwa profilu
nr_flap_notches=6
- liczba poziomów klap (dolicz poziom 0!)
v2_factor=1.13
- wskaźnik dla V2 (nie ma potrzeby zmieniać)
vref_factor=1.23
- wskaźnik dla Vref albo approach speed (nie ma potrzeby zmieniać)
idle_thrust=12.0
- obroty na IDLE?
checklist_filename=airbus.txt
- plik checklisty
throttle_controller_max_trend=7.0
throttle_controller_trend_boost_factor=4.0
throttle_controller_rate_factor=13.0
speed_controller_max_trend=2.0
speed_controller_trend_boost_factor=12.0
speed_controller_wrong_direction_trend_boost_factor=1.5
speed_controller_rate_factor=14.0
flch_controller_ias_trend_factor=10.0
flch_controller_n1_trend_factor=5.5
flch_controller_ias_trend_target_limit=15.0
flch_controller_vs_change_factor=100.0
flch_controller_vs_change_limit=250.0
flch_controller_vs_cmd_limit=5000.0
flch_controller_vs_cmd_diff_limit=1250.0