Plik aircraft.cfg definiuje wiele zmiennych dotyczących modelu samolotu. Potrafi nawet nadpisać niektóre wartości zdefiniowane w pliku .air (model fizyczny samolotu). Szczegółową definicję zmiennych używanych w tym pliku prezentuje Microsoft na swojej stronie Aircraft Configuration Files.
W tej części zajmiemy się sekcją pliku aircraft.cfg, która odpowiada za modele maszyn, które mamy do wyboru w FS.
[fltsim.0]
- Każda sekcja [FLTSIM.n] definiuje oddzielny model. Modele mogą się różnić panelami, dźwiękiem, malowaniem, a także wyglądem zewnętrznym.
- Każdy kolejny model musi mieć następny numer sekcji. Numery nie mogą się powtarzać.
title=Nazwa samolotu wyświetlana
- Ta linia okresla pokazywaną nazwę maszyny, np. "A332 POSKY Cassubian"
sim=plik_air
- Określa plik .air, który ma być wykorzystany. Ten plik definiuje większość parametrów samolotu. Do jego zmiany potrzebne jest specjalne oprogramowanie.
model=nazwa (lub puste)
- Określa jaki model fizyczny ma być wykorzystany. Modele znajdują się w folderach "Model.nazwa". W tym miejscu należy wpisać tą część nazwy folderu, która znajduje się po kropce, czyli "nazwa". Jeśli ta linia jest pusta, to FS poszukuje folderu "Model" (bez kropki i nazwy). Tak samo działają zmienne panel, sound i texture.
panel=nazwa (lub puste)
- Wskazuje na panel, który ma być wykorzystany. Składnia jak przy zmiennej model.
sound=nazwa (lub puste)
- Wskazuje na pakiet dźwięku, który ma być wykorzystany. Składnia jak przy zmiennej model.
texture=nazwa (lub puste)
- Wskazuje na teksturę, która ma być wykorzystana. Składnia jak przy zmiennej model.
atc_airline=Cassubian
- Nazwa linii lotniczej (właściwa dla danego malowania)
atc_id=CSB026
- Domyślny znak wywoławczy samolotu
atc_flight_number=
- Domyślny numer lotu
atc_heavy=1
- Definiuje samolot klasy D lub E
ui_manufacturer=Project Opensky
- FS grupuje listę samolotów według tej zmiennej. Jest ona niejako nazwą katalogu, w którym znajdują się modele. Można ją zmieniać, w celu uzyskania innego uporządkowania listy maszyn.
ui_type=A330-200RRV2
- Wyświetlana nazwa modelu w liście maszyn w FS. Jest to też wykorzystywane przez FS do zapisywania lotów. Jeśli zmienisz tą nazwę, przestaną działać zapisane loty dla tego modelu.
ui_variation=Cassubian
- Odmiana modelu, najczęściej określająca malowanie, ale niekoniecznie. Jest również opcją wyboru w oknie maszyn w FS.
visual_damage=1
- Czy pokazywać odpadające części i inne uszkodzenia. Działa tylko, jeśli w pliku modelu zostało to zdefiniowane. Zwykle nie działa.
description=opis tekstowy, rozdzielanie linii znakami "n"
- Opis tekstowy modelu pokazywany w oknie wyboru maszyn.