Dotarłeś na pas startowy. Wszystko gotowe. Ostatnie przełączniki: światła, transponder. Informacja dla pasażerów. Sprawdzenie przyrządów. Zgoda na start...
Wydaje się, że wszystko już przygotowane, ale przed nami pierwszy sprawdzian umiejętności lotniczych: wykonanie odlotu zgodnie z obowiązującymi na danym lotnisku procedurami oraz podanymi wcześniej poleceniami ATC.
W tym momencie przydaje się 6 rąk i 8 oczu. Trzeba zmieniać częstotliwości radia, kontrolować wznoszenie, niedopuścić do zejścia ze ścieżki, monitorować procedury i gadać z ATC.
Pewien amerykański generał, którego polscy piloci przewieźli MIGiem 29 powiedział po wyjściu z kabiny: To prawdopodobnie najlepszy samolot na świecie, ale trzeba być ośmiornicą, aby go pilotować. Dokładnie takie odczucie będziesz mieć przy pierwszych lotach wykonywanych w obecności pełnej obsady ATC. Bądź pewien, że perfekcyjnie znasz swoją maszynę i umiesz wykonać procedury.
W tym dziale znajdziesz