Zbliża się najtrudniejszy manewr w trakcie Twojego lotu - lądowanie. Trzeba się do niego dobrze przygotować.
Jeśli dobrze wykorzystałeś czas spędzony na przelotowej, to znasz już prawie na pamięć procedury STAR, podejścia i lądowania. Zapoznałeś się z planami lotniska, a szczególnie dostępnymi drogami zjazdu z pasa. Z briefingu znasz także aktualne NOTAMy. Po dłuższym locie, warto ponownie sprawdzić prognozę pogody.
Teraz pozostaje wykonać wszystkie procedury jedna po drugiej, bez żadnych skrótów i uproszczeń.
Czasem jednak pojawiają się trudności. Dzieje się tak szczególnie, gdy nie ma ATC. Maszyna wykonująca inny STAR znajduje się nagle tuż przed Tobą. Jak się zachować? Co zrobić, gdy poprzedzający nas samolot nie zdąży zjechać z pasa?
W tym dziale znajdziesz
- Frazeologia podczas zniżania i lądowania
- Planowanie TOD
- Wybór pasa
- Procedury podejścia - uwagi wstępne
- Procedura podejścia według wskazań (IAP)
- Dolot według przyrządów i STAR
- Początkowy segment podejścia (IAF)
- Pośredni segment podejścia (IF)
- Końcowy segment podejścia (FAF/FAP)
- Podejście z widocznością
- Procedura odlotu po nieudanym podejściu (missed approach)
- Minimum Sector Altitude
- Przykład procedury podejścia dla EPGD
- Samowektorowanie - jak unikać