Proszę Państwa! Pozwólcie, że powitam zebranych tu tradycyjnym Dzień Dobry! I przystąpię do programu czyli do rzeczy. I z tej właśnie korzystamy z okazji, bo w końcu awaria też jest jakąś okazją, aby naszym pilotom, ludziom dobrej roboty, bo są nimi przecież, podziękować za udział z poświęceniem w Jesieni z Cassubian 2016.
W tym roku cel był szczytny - wyciągnięcie firmy z długów, w które popadla przez nieudolne działania pionu ekonomicznego (bo nie Zarządu przecież). Każdy pilot przyłożył rękę do ostatecznego wyniku, czyli 117 milionów zł zarobionych przez 3 ostatnie miesiące. W szczególności wyróżnili się (w kolejności alfabetycznej):
- kpt. M. Klawikowski
- kpt. M. Kot
- kpt. M. Stabryła
- kpt. A. Urban
- kpt. S. Wawak
którzy otrzymują złotą nagrodę JZC 2016. Natomiast srebrną nagrodę otrzymuje:
- kpt. S. Budzyła
Nagrody brązowe otrzymują:
- kpt. M. Iwiński
- kpt. B. Kujda
Dodatkowo nową okolicznościową nagrodę - uścisk dłoni prezesa - tym razem za najlepszy wynik finansowy w JZC 2016 otrzymuje kpt. S. Wawak.
Nagrodzonym serdecznie gratulujemy i życzymy wytrwałości w dalszej pracy ku chwale Cassubian Group.
Ponieważ pojawiły się wątpliwości dotyczące trudności zarabiania w mniejszych samolotach, Zarząd dokonał pogłębionej analizy z użyciem odchylenia standardowego, logarytmu oraz kątomierza.
Okazało się, że wyliczenia były prawidłowe. Wynik finansowy jest zależny od: odległości, liczby pasażerów i spalonego paliwa. Najwyższą efektywność można uzyskać, gdy maszyna jest w pełni załadowana (MZFW) oraz leci na odległość wymagającą wykorzystania całego dostępnego paliwa (MTOW-MZFW-rezerwa). Krótko mówiąc trzeba latać na pełno i najdalej jak się da.
Uzyskanie dobrego wyniku w dużych maszynach było o tyle łatwiejsze, że można go było uzyskać przy mniejszej liczbie międzylądowań. Natomiast korzyść większej liczby paxów była ograniczana przez znacznie większe koszty paliwa. Ponadto maszyny te w większości należą do floty RENTAL lub są w leasingu i doliczane jest dodatkowe 30% kosztów za wynajem.