Osoba |
Język angielski |
Język polski |
Delivery lub wyższa |
||
P |
Good evening, Warsaw Delivery, SP-ABC with A request IFR clearance to Gdańsk, De-Icing required |
Dobry wieczór Warszawa Delivery, SP-ABC, informacja A, proszę o zgodę na lot IFR do Gdańska, odladzanie potrzebne |
K |
SP-ABC, cleared to destination Gdańsk, via OLILA2G departure, runway 29, expect flight level 290, squawk 4541, expect De-Icing on APRON 10 |
SP-ABC, masz zgodę na lot IFR do Gdańska, po starcie wykonaj odlot OLILA2G, start z pasa 29, oczekuj poziomu 290, kod transpondera 4541, spodziewaj się odladzania na APRON 10 |
P |
Cleared to Gdansk via OLILA2G departure, departure runway 29, flight level 290, squawk 4541, De-Icing on APRON 10, SP-ABC |
Zgoda na lot IFR do Gdańska, odlot z pasa 29, po starcie OLILA2G, poziom lotu 290, kod transpondera 4541, odladzanie na APRON 10, SP-ABC |
K |
SP-ABC, readback correct, contact Ground on frequency 123.45. |
SP-ABC, odczyt poprawny, skontaktuj się z Warszawa Ground na częstotliwości 123.45 |
P |
123.45, SP-ABC, Good bye. |
123.45, SP-ABC, Do usłyszenia. |
Ground lub wyższa |
||
P |
Warsaw Ground, SP-ABC on stand 23 request pushback and startup |
Warszawa Ground, SP-ABC na stanowisku 23 prosi o zgodę na wypychanie i uruchamianie |
K |
SP-ABC, pushback and startup approved, QNH 1013 |
SP-ABC, masz zgodę na wypychanie i uruchamianie, ciśnienie 1013, SP-ABC |
P |
Pushback and startup approved, QNH1013, SP-ABC |
Zgoda na wypychanie i uruchamianie, ciśnienie 1013, SP-ABC |
P |
Ready for taxi to the APRON 10 for de-icing, SP-ABC |
gotowi do kołowania na APRON 10 na odladzanie, SP-ABC |
K |
SP-ABC taxi via M E to stand 53 behind Follow Me car in sight, report de-icing completed |
SP-ABC kołuj drogami M E na stanowisko 53 za marszałkiem, zgłoś zakończenie procedury odladzania |
P |
Taxi via M E to stand 53, behind Follow Me Car, will report de-icing completed SP-ABC |
kołujemy drogami M E na stanowisko 53 za marszałkiem, zgłosimy zakończenie procedury odladzania |
Odladzanie trwa od 5 minut do 20 – w zależności jak duży samolot i jak długo stał, po zakończeniu procedury zgłaszamy się do Ground lub wyżej |
||
P |
de-icing completed, holdover time 25 minutes, SP-ABC (holdover to czas przez jaki mieszanka zabezpiecza powierzchnię samolotu przed oblodzeniem) |
odladzanie zakończone, czas skuteczności mieszanki 25 minut, SP-ABC |
K |
SP-ABC taxi via E to holding point rwy 29 |
SP-ABC kołuj drogą kołowania E do punktu zatrzymania przed pasem 29 |
P |
taxi via E to holding point rwy 29, SP-ABC |
kołujemy drogą E do punktu zatrzymania przed pasem 29, SP-ABC |
Dalej zostaniemy poproszeni o monitorowanie częstotliwości wieży |