W trakcie lotu nie ma wiele do mówienia. Dopóki nie osiągniesz punktu zniżania (TOD - Top of Descent), lecisz i co najwyżej zmieniasz jednego kontrolera na drugiego. ;-)
Zmiana FIR
Zmieniając FIR zwróć uwagę na prawidłowe powtórzenie nowej częstotliwości.
Osoba | Język angielski | Język polski |
---|---|---|
Kontroler-1 |
|
|
Pilot |
Zmiana częstotliwości na 123.45 i:
|
Poniższy zwrot prezentujemy tylko jako tłumaczenie (angielski obowiązuje!):
|
Kontroler-2 | SP-ABC, good evening, radar contact | SP-ABC, dobry wieczór, w kontakcie radarowym |
Może się także zdarzyć sytuacja, gdy w czasie Twojego lotu Radar zakończy swój dyżur. Wówczas mozesz spodziewać się albo informacji bezpośrednio do Ciebie SP-ABC, radar is closing now, switch to Unicom 122.8, resume own navigation, lub informacji ogólnej do wszystkich All stations...