Instrukcje opuszczenia holdingu otrzymamy oczywiście od kontrolera, ale w 99% przypadków będzie to instrukcja mówiąca o wyjściu z holdingu po minięciu punktu nad którym krążymy i kontynuowanie dalszego np. podejścia zgodnie z procedurą. W przypadku wektorowania możemy zostać poproszeni o wykonanie skrętu na dany kurs lub poproszeni o przechwycenie radiala jeśli krążenie było nad punktem będącym np. stacją VOR.
Bardzo często kontrolerzy i piloci używają skrótu FLIRT określając w ten sposób wszystkie potrzebne informacje do poprawnego wykonania holdingu.
- F – fix – punkt nawigacyjny, punkt oczekiwania;
- L – poziom lotu, wysokość
- I – Inbound track – kurs dolotowy do punktu oczekiwania
- R – Right Left turn – prawy/lewy zakręt;
- T – Time of outbound – czas drogi odlotu “LEG”
Dodatkową informacją przekazaną pilotowi może być czas oczekiwania np. ok. 10 minut. Wiedząc, że standardowy holding trwa 4 minuty wiemy już, że zafundujemy pasażerom lot widokowy w postaci min. 2 kółek nad danym punktem. Ci bardziej spostrzegawczy pasażerowie na pewno zaczną się denerwować widząc za oknem kolejny raz ten sam komin ;).
Podczas lotu na UNI oczywiście decydujemy sami o czasie i sposobie wyjścia z holdingu ale zawsze pamiętając, że robimy to zgodnie z procedurami i obowiązująca zasadą “as real as it gets”.