Lotniska krajowe
Pozostałe polskie lotniska (Warszawa została omówiona tu) mają tylko dwa pasy, więc zadanie jest prostsze. Pasem preferowanym jest zawsze pas lepiej oprzyrządowany (podejścia ILS/VOR/NDB). Jednak nie obowiązują procedury ograniczenia hałasu, a ruch na tych lotniskach jest zazwyczaj mały, więc przy niewielkim wietrze często zdarzają się podejścia z widocznością na pas, na który pilot ma bliżej.
- EPKK 25
- EPGD 29
- EPPO 29
- EPWR 29
- EPSC 31
- EPKT 27
- EPBY 26
- EPRZ 27
- EPLL 25
- EPZG 24
Lotniska zagraniczne
Omówiliśmy już sposób wybierania najodpowiedniejszego pasa do startu i lądowania, jednak zagraniczne lotniska, szczególnie te większe, również posiadają systemy preferencji. Najlepszym sposobem na poznanie ich jest dokładne przeszukanie strony internetowej VACCu na terenie którego znajduje się dane lotnisko. Przykładowo, na stronie niemieckiego VACCu po wybraniu angielskojęzycznej wersji strony, wystarczy wybrać „Charts and airport information” aby znaleźć się na stronie ze spisem wszystkich niemieckich lotnisk. Po wybraniu konkretnego z nich pojawią się szczegółowe informacje w tym „Preferential Runway System”.