Jesteś zainteresowany pracą w Cassubian Group? Przeczytaj proszę uważnie poniższy tekst, a dowiesz się, czy jest u nas miejsce dla Ciebie.
Nasza filozofia
Cassubian Group istnieje od 2006 roku. W tym czasie przewinęło się przez nasz Dział personalny kilkaset podań. Pozytywnie rozpatrzono kilkadziesiąt, ale z niektórymi pilotami musieliśmy się rozstać. Dlaczego?
Przez lata wypracowaliśmy pewien poziom. Nie są to puste słowa, bo wymagamy od siebie nawzajem poważnego podejścia do każdego aspektu pracy – od briefingu przed lotem po styl wypowiedzi na Forum. Po prostu głupio by było spojrzeć komuś w oczy, wiedząc, że ma się coś na sumieniu. Takie podejście powoduje, że jako pracodawca wymagam dużo, bo nie chcę się potem obawiać, że „pilot” sprowadzi niebezpieczeństwo na pasażerów, maszynę i siebie lub narazi na szwank dobre imię Firmy. Dysponujemy „czerwoną linią” z polskimi kontrolerami, dzięki czemu każdy przypadek ewidentnego braku wyszkolenia dociera do nas niezwykle szybko.
Kogo szukamy?
Jesteśmy w stanie zaoferować dużo – począwszy od siebie, poprzez żyjącą własnym życiem i bogatą w materiały stronę internetową, autorskie systemy logistyczne (pozycjonowanie, system finansowy itp.), zloty wirtualne i realne itp.
Szukamy przede wszystkim odpowiedzialnych ludzi, dla których zrobienie czegoś w stylu „byle by było” - nie pozwoli im spokojnie zasnąć. Paradoksalnie wiek tutaj nie gra roli – mieliśmy pełnoletnich pilotów, którzy potem okazali się „dzieciakami”, na których zmarnowaliśmy mnóstwo czasu i dobrej woli.
Dlatego zanim zaczniesz myśleć o pracy dla Cassubian Group – zastanów się, czego tak naprawdę chcesz. Jeśli szukasz zabawy dla zabawy – poszukaj gdzie indziej – jest wiele linii lotniczych, gdzie „fun” jest najważniejszy. U nas „fun” jest wtedy, kiedy robisz to, co do Ciebie należy tak, jak byś to robił w realnym świecie. To pozwala potem spotkać się przy szklaneczce soku (w zależności od wieku ;) ) i spokojnie rozmawiać o wszystkim. O życiu także.
Wymagania?
Wymagamy. Najpierw od siebie, potem od Ciebie:
- Odpowiedzialność – tutaj nie ma taryfy ulgowej – nie zmarnujemy ani minuty czasu na kogoś, kto potem odpłaci dziecięcym podejściem do pracy i środowiska. Dobrze się zastanów, czy masz tę cechę – bądź ze sobą i z nami szczery.
- Wiedza lub chęć nauki – nikt nie rodzi się „Alfą i Omegą” – jeśli jesteś początkującym pilotem to powinieneś docenić fakt, że poprzez trzystopniowy egzamin będziesz miał szansę zweryfikować swoją wiedzę lotniczą, znaleźć luki i dopracować szczegóły. Satysfakcja gwarantowana. Jeśli jesteś doświadczonym pilotem, latałeś dla innych przewoźników – pokaż nam przechodząc procedurę kwalifikacyjną, że mamy do czynienia z poważnym kapitanem z ambicjami, a damy Ci szansę je zrealizować.
- Osobowość – oczekujemy, że jesteś ciekawym człowiekiem, masz swoje zainteresowania i pasje, że chętnie się podzielisz nimi z nami. Jedni u nas grają na gitarze, jedni budują kokpity i kabiny, inni znowuż są R-NAV Spootersami i tak dalej. Razem tworzymy zgraną paczkę ludzi , z których każdy ma coś do powiedzenia. Jeśli możesz i chces wzbogacić nasze towarzystwo o swoją nietuzinkową osobowość – dawaj śmiało.
- Pracowitość – nasze dokumenty strategiczne stanowią, że każdy pilot jest zobowiązany do wykonania minimum jednego lotu na dwa tygodnie. Ale nie o to tutaj przecież chodzi – doskonale widać, jakie kto ma podejście, ile wkłada pracy w współtworzenie Firmy i jej wizerunku. Mieliśmy wielu „reformatorów”, którzy jeszcze dobrze nie zaczęli latać, a już chcieli wprowadzać rewolucje różnego typu – zmieniać malowania, nazwę firmy czy tworzyć nowe jednostki w jej ramach. Siłą naszej linii jest ciągła, często szara i żmudna, codzienna praca – wykonywanie dobrze przygotowanych i przeprowadzonych lotów. To między innymi dlatego większość kontrolerów w Polsce i Europie nie dostaje ataku histerii, gdy na radarze zapali im się punkcik ze znakiem CSB.
- Kreatywność – dałeś się poznać jako odpowiedzialny, wyszkolony, interesujący i pracowity pilot. Pokaż nam teraz, że masz nowe pomysły – chcesz i umiesz pisać felietony – publikuj w czasopiśmie Virtual Pilot! Masz żyłkę organizatora? Przygotuj program zlotu – zwalimy Ci się z chłopakami wszystkim, co u nas lata – masz to jak w banku! Masz duszę artysty i fotoszopka nie ma przed Tobą tajemnic? Zaproponuj nowe malowanie z jakiejś okazji! Jednym słowem – skorzystaj z możliwości jakie w sobie masz i podziel się tym bogactwem z innymi.
No dobrze – to co w sumie powinienem umieć?
Słuszne pytanie. Zauważ, że my rozróżniamy wymagania od poziomu wyszkolenia. To dwie różne sprawy. Szczegółowe zagadnienia na I stopień (I-CE), który uprawnia do wykonywania połączeń krajowych:
Teoria:
- poprawna komunikacja w języku polskim (z ATC),
- umiejętność czytania i poprawnego interpretowania informacji zawartych na mapach,
- utrzymanie określonej wysokości,
- wykonanie podejścia ILS, VOR/DME
- utrzymywanie wskazanego kierunku,
- nawigacja w oparciu o radiolatarnie (VOR lub NDB),
- holding (+ rodzaje wejść),
- znajomość zasad SID i STAR,
- VFR i IFR,
- wysokość i poziom lotu,
- QNH, VOR, NDB, ILS, transponder (squawk),
- obsługa programu FSINN lub SQUAWKBOX,
- konstruowanie poprawnego planu lotu,
- RVSM
- go around, missed approach.
Brakującą wiedzę możesz uzupełnić w naszym Centrum Szkoleń.
Praktyka:
- Wykonanie lotu na trasie ustalonej z wewnętrznym egzaminatorem będącym aktywnym kontrolerem PL-VACC,
- Lotniskiem odlotu/przylotu nie może być EPWA.
Znajomość procedur wewnętrznych Linii
- Egzamin składający się z 10 pytań losowych zadawanych przez egzaminatora, obejmujących zagadnienia opisane przez Cassubian Group Regulations & Standard Operating Procedures (SOP – dostępny po rejestracji). Poziom zaliczenia wynosi min. 70%.
Uprawnienia pilota
- Pilot w stopniu Trainee może wykonywać połączenia tylko w FIR EPWW, z wyłączeniem lotniska EPWA (nie dotyczy kontrolerów PL-VACC z uprawnieniami min. GND EPWA).
- Po wylataniu min. 50h dla Linii, otrzymaniu min. 1 złotej nagrody za aktywność oraz po uzyskaniu pozytywnej opinii od KKL, pilot w stopniu I-CE uzyskuje prawo do wykonywania lotów na lotnisko EPWA
- Dostępne maszyny dla I-CE: Cessna C-404, ATR 72-500. Dodatkowo po wylataniu 50h: Fokker 70, Embraer 170 bez prawa do opuszczania FIR EPWW.
Jeśli jesteś doświadczonym pilotem lub latałeś dla innej linii wirtualnej, napisz o tym w podaniu, będzie nam łatwiej zweryfikować Twoje kwalifikacje.
A co ja dostanę w zamian?
Dobrze, że pytasz. Oprócz niepowtarzalnej atmosfery i oddanych przyjaciół otrzymasz między innymi:
- Centrum Szkolenia Pilotów - profesjonalnie opracowane materiały (od oznaczeń lotniskowych po NATy),
- wszystkie loty monitorowane programem SATAvFDR, archiwum wykonywanych operacji, prezentacja graficzna na mapach i bardzo rozbudowane statystyki,
- każdy lot rozliczany i podlegający zaliczeniu przez Komisję Kontroli Lotów,
- pełną informację finansową lotu (pax, bilety, paliwo, opłaty lotniskowe itp.) po każdym wykonanym locie,
- autorski system rezerwacji i pozycjonowania maszyn,
- bazę danych planów lotów współpracującą z vRoute,
- system nagród i promocji widoczny w rosterze jako dokonania zawodowe pilota
- i wiele innych ...
Na koniec
Czy oczekujemy za dużo? W naszym przekonaniu nie – patrzymy na świat wirtualnego lotnictwa przez pryzmat naszej kilkuletniej historii i dorobek grupy ludzi, których łączy coś więcej niż wspólny znak wywoławczy.
Wierzymy, że latać jako Cassubian to zaszczyt i przyjemność, gdzie oprócz radości z wirtualnego latania zostają wspaniałe przyjaźnie i relacje już całkiem realne.
Chcemy dać Ci powód do dumy z przynależności do naprawdę dobrej linii lotniczej, gdzie ceni się człowieka nie tylko za wiedzę i umiejętności, ale także za to, co potrafi dać z siebie innym.
Jako CEO Cassubian Group – za każdego mojego pracownika ręczę głową i cieszę się, że miałem zaszczyt przyjąć ich do pracy i poznać, jakimi wspaniałymi są ludźmi.
Dzisiaj słowa zachęty kieruję do Ciebie – dołącz do nas, a się nie zawiedziesz. Jeśli w powyższych słowach odnajdujesz siebie, to jest u nas dla Ciebie miejsce, a czarny gryf, będący oznaką siły i odwagi, przygarnie Cię chętnie pod swoje skrzydła. Zainteresowany? Zgłoś swoją kandydaturę, korzystając z formularza kontaktowego - tutaj.
Do miłego!
Adrian Klawikowski, Cassubian Group CEO